Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Swedavia tar in fem byråer

Flygplatsbolaget Swedavias kommunikationsupphandlingar är klara. Fem byråer får uppdrag av koncernen.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 11 December 2012, 09:48
Uppdaterad: 16 Februari 2016, 10:26

Ämnen i artikeln:

Swedavia

Upphandlingen omfattar såväl koncernen Swedavia som de tio flygplatsvarumärkena, och innefattar reklam, marknads-pr, event, strategisk design samt mediebyrå.

Reklamuppdraget går till Åkestam Holst, och Grayling får hand om marknads-pr, medan Scream får mediebyråuppdraget. Nine Yards anlitas som eventbyrå och Stockholm Design Lab får uppdraget för strategisk design.

– Gemensamt för de byråer vi har valt är att deras företagskultur stämmer väl överens med vår egen, vilket vi anser är en förutsättning för att nå våra målgrupper på nya och spännande men också kostnadseffektiva sätt, säger Michael Persson Gripkow, marknadsdirektör på Swedavia, i ett pressmeddelande.

Uppdragen är värda cirka 40 miljoner kronor. Samtliga avtal skrivs på två år, med en möjlig förlängning på ytterligare två år. Avtalen gäller från januari 2013.

Swedavia inledde nyligen också en upphandling avseende redaktionell kommunikation. Den är ännu inte avgjord.

Ämnen i artikeln:

Swedavia

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.