Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Swedavia tar in fem byråer

Publicerad: 11 December 2012, 09:48
Uppdaterad: 16 Februari 2016, 10:26

Flygplatsbolaget Swedavias kommunikationsupphandlingar är klara. Fem byråer får uppdrag av koncernen.


Ämnen i artikeln:

Swedavia

Upphandlingen omfattar såväl koncernen Swedavia som de tio flygplatsvarumärkena, och innefattar reklam, marknads-pr, event, strategisk design samt mediebyrå.

Reklamuppdraget går till Åkestam Holst, och Grayling får hand om marknads-pr, medan Scream får mediebyråuppdraget. Nine Yards anlitas som eventbyrå och Stockholm Design Lab får uppdraget för strategisk design.

– Gemensamt för de byråer vi har valt är att deras företagskultur stämmer väl överens med vår egen, vilket vi anser är en förutsättning för att nå våra målgrupper på nya och spännande men också kostnadseffektiva sätt, säger Michael Persson Gripkow, marknadsdirektör på Swedavia, i ett pressmeddelande.

Uppdragen är värda cirka 40 miljoner kronor. Samtliga avtal skrivs på två år, med en möjlig förlängning på ytterligare två år. Avtalen gäller från januari 2013.

Swedavia inledde nyligen också en upphandling avseende redaktionell kommunikation. Den är ännu inte avgjord.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Swedavia

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev