Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

torsdag06.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Swedavia i ny upphandling

Publicerad: 4 december 2012, 11:44
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:02

Statliga Swedavia, som driver 11 flygplatser i Sverige, upphandlar tjänster för redaktionell kommunikation, kan dagensmedia.se berätta.


Ämnen i artikeln:

Swedavia

Dagensmedia.se har tidigare berättat om att Swedavia vid årsskiftet tar över reklamaffären för samtliga flygplatser som koncernen driver.

Tidigare har Swedavia gått ut i upphandlingar gällande bland annat reklam- och mediebyrå, marknads-pr och event. Nu ska koncernen alltså även upphandla en uppdragspublicist som ska hjälpa till med redaktionell kommunikation, kan dagensmedia.se berätta.

– Vi söker en samarbetspartner som kan hjälpa oss med redaktionell kommunikation både strategiskt men också med operativt stöd, säger Swedavias kommunikationsdirektör Linda Sjödin till dagensmedia.se.

Framför allt är det Swedavias interntidningar som koncernen vill stärka greppet kring. Men det handlar också om andra trycksaksproduktioner såväl internt som externt.

– Internkommunikationen är otroligt priorterad för oss och det är ett av våra fyra viktigaste mål. Våra tidningar är ett bra verktyg för att skapa kunskap och dialog.

Målet är också att ta ett helhetsgrepp kring tidningarna.

– Tidigare har flygplatserna jobbat med dem autonomt men nu vill vi göra det tillsammans.

Avtalet gäller två år med möjlig förlängning i två år till och är värderat till totalt 10 miljoner kronor.

– Jag är jätteglad över att vi får möjligheten att söka den här typen av stöd, säger Linda Sjödin.

Dante Thomsen

Ämnen i artikeln:

Swedavia

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.