Få hela storyn
Starta din prenumeration
Byråer
Publicerad: 20 Juni 2016, 11:07
Uppdaterad: 20 Juni 2016, 11:09
Swedavia är klar med upphandlingen av en ny reklambyrå.
Dagens Media kunde i februari berätta att Swedavia, med flygplatser som Arlanda och Landvetter, gått ut i en reklambyråupphandling.
Nu står det klart att valet faller på Tomorro – därmed tappar Åkestam Holst uppdraget.
Uppdraget, som är värt omkring 4 miljoner kronor per år, går ut på att stötta Swedavia inom affärsområdena Aviation Business, Real Estate och den kommersiella affären med fokus på retail, mat och dryck samt parkering.
– Nu går vi från en bredare positionering av våra varumärken till ett tydligt fokus på taktisk försäljningskommunikation för att stötta vår kommersiella affär. Vi är i behov av en snabbfotad och flexibel mindre byrå som samtidigt har en bred kompetens då våra tio flygplatser har en stor variation i både storlek och utbud, säger Linda Sjödin, marknad- och kommunikationsdirektör på Swedavia, i ett pressmeddelande.
Avtalet sträcker sig över ett år, med chans till förlängning med ett år i taget i maximalt fem år.