Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Swedavia byter reklambyrå

Publicerad: 20 Juni 2016, 11:07
Uppdaterad: 20 Juni 2016, 11:09

Swedavia är klar med upphandlingen av en ny reklambyrå.


Ämnen i artikeln:

SwedaviaÅkestam Holst

Dagens Media kunde i februari berätta att Swedavia, med flygplatser som Arlanda och Landvetter, gått ut i en reklambyråupphandling.

Nu står det klart att valet faller på Tomorro – därmed tappar Åkestam Holst uppdraget.

Uppdraget, som är värt omkring 4 miljoner kronor per år, går ut på att stötta Swedavia inom affärsområdena Aviation Business, Real Estate och den kommersiella affären med fokus på retail, mat och dryck samt parkering.

– Nu går vi från en bredare positionering av våra varumärken till ett tydligt fokus på taktisk försäljningskommunikation för att stötta vår kommersiella affär. Vi är i behov av en snabbfotad och flexibel mindre byrå som samtidigt har en bred kompetens då våra tio flygplatser har en stor variation i både storlek och utbud, säger Linda Sjödin, marknad- och kommunikationsdirektör på Swedavia, i ett pressmeddelande.

Avtalet sträcker sig över ett år, med chans till förlängning med ett år i taget i maximalt fem år.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

SwedaviaÅkestam Holst

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.