Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag25.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

SVT väljer Ingo för Eurovision

Publicerad: 6 November 2015, 08:06
Uppdaterad: 14 December 2015, 12:06

Ingo får uppdraget att ta fram varumärkesplattformen för Eurovision Song Contest 2016.


Ämnen i artikeln:

IngoSVT

Nu är det klart vilken reklambyrå som får uppdraget att ta fram varumärkesplattformen för Eurovision Song Contest 2016 och valet landade på reklambyrån Ingo.

– Att hitta rätt partner till arbetet med att kommunikativt och konceptuellt paketera världens största direktsända nöjesevent är jätteviktigt. Ingo hade bäst svar på vår brief och presenterade ett team som vi ser fram emot att jobba med, säger Lotta Loosme, kommunikationschef, Eurovision Song Contest 2016, i ett pressmeddelande.

I uppdraget ingår det konceptuella uttrycket och visuellt manér för Eurovision Song Contest 2016 som hålls i Stockholm i maj. Björn Ståhl, kreativ chef på Ingo, är glad över uppdraget.

– Vi ville verkligen vinna pitchen. Eurovision är ett hedersuppdrag och det ska bli enormt kul att jobba med detta gigantiska superevenemang tillsammans med SVT, säger han till Dagens Media och fortsätter:

– Efter SVT:s succé då ESC förra gången var i Malmö, så har vi mycket att leva upp till. Det gör det extra roligt.

Frida Nygren

frida.nygren@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

IngoSVT

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.