Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Sveriges Mediebyråer rustar för krisen

Publicerad: 17 Augusti 2011, 10:43
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:02

Mediemarknaden står inför en potentiellt mycket skakig höst. Sveriges Mediebyråers vd, Staffan Slörner, berättar om hur han ser på krisen.


Ämnen i artikeln:

Sveriges MediebyråerStaffan Slörner

– Ingen vet var konjunkturen tar vägen så det gäller att vara på tårna. Vi har våra frågor som vi anser är viktiga men beroende på vad som händer framöver kan prioriteringarna förändras. Om krisen fördjupas blir vår högsta prioritet att hjälpa våra medlemmar att dra och rucka där det behövs, säger Staffan Slörner.

Sveriges Mediebyråer ska dra upp mer precisa riktlinjer för året under ett kommande styrelsemöte men på organisationens agenda finns återkommande arrangemang som Stockholm Mediaweek.

– Vi sätter igång direkt efter sommaren med planeringen av Mediaweek och det kommer ske en del förändringar i upplägget i år. 

En annan viktig fråga för Sveriges Mediebyråer är att intensifiera arbetet inom Digitalgruppen som bland annat hanterar frågor som rör mätstandarder, en fråga som blivit högaktuell efter att Sifo lanserade sina RM-mätningar för internet.

– Sedan blir förstås frågan om tv:s leveranser fortsatt viktig. Det behöver komma upp på en nivå där så att det fungerar stabilare med leveranser och krediteringar.

Läs om de övriga branschorganisationernas agenda i DM Plus.

Henrik Widell


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.