Byråer
Sveriges Annonsörer väljer reklambyrå
Publicerad: 30 oktober 2014, 08:55
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:24
Branschorganisationen Sveriges Annonsörer väljer YouMe Agency som reklambyrå.
DT
Dante Thomsen
Sveriges Annonsörer, som i ett pressmeddelande kallar sig själva för "moderskeppet för svenska varumärken", väljer YouMe Agency som reklambyrå.
Uppdraget blir att " öka förståelsen för varför varumärken är viktiga för företag och organisationer".
– Som världens största annonsörorganisation representerar Sveriges Annonsörer i dag över 550 medlemsföretag, som i sin tur representerar drygt 1500 olika varumärken. Tillsammans med YouMe kommer vi arbeta för att öka förståelsen för varför varumärken är viktiga och visa på effekten av vad starka varumärken betyder för Sverige, säger Jannice Borekull, marknadschef för Sveriges Annonsörer, i pressmeddelandet.
Det är första gången på två år som Sveriges Annonsörer jobbar med en byrå. Senast branschorganisationen gjorde en stor kampanj var 2012, då " Trött på reklam? Vinn en 'drömresa' till Nordkorea!" lanserades.
Under nästa år kommer YouMe Agencys och Sveriges Annonsörers kampanj om svenska varumärken lanseras.
– Vi ser fram emot att arbeta med ”moderskeppet för svenska varumärken”, vilket känns som en auktorisation för ett nytt sätt att arbeta med reklam och pr, säger Rodrigo Pozo Graviz, vd och projektledare på YouMe Agency, i pressmeddelandet.
På YouMe Agencys kundlista finns bland andra Yes, Preem och Almega.
Arbetsgrupp:
Sveriges Annonsörer:
Anders Ericson och Jannice Borekull
YouMe Agency:
Rodrigo Pozo Graviz, Hans Sydow, Kalle Berglind, Hanna Belander och Lovisa Nilsson