Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Sverige utan nomineringar

Publicerad: 23 juni 2015, 06:40
Uppdaterad: 6 december 2015, 11:57

Sverige går lottlösa i Product Design och i nya kategorin Glass.


Ämnen i artikeln:

Cannes Lions

Glass är en helt ny kategori i årets Cannes Lions. Kategorin ska belöna bidrag som adresserar jämställdhet och bidrar till att slå hål på könsstereotyper.

Totalt skickades det in 166 bidrag från 43 länder till kategorin. 18 av dem hamnade på shortlist, men inget bidrag från Sverige.

Inte heller i Product Design blev det någon nominering för de svenska byråerna. Där hamnade totalt 23 bidrag på shortlist.

Kolla in alla nomineringar i dokumenten här uppe till höger.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Cannes Lions

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.