Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

tisdag18.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Sverige kammar noll i mediekategorin

Publicerad: 23 juni 2009, 10:55
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:19

Sverige blir utan vinster i mediebyråernas kategori.


De vinnande bidragen i kategorin Media Lions kommer att offentliggöras klockan 21.00 på tisdagskvällen.

Listan över pristagarna innehåller inte ett enda svenskt bidrag. Daniel Collin, vd på Mediaedge CIA och medlem i Cannes-juryn, förklarar det med att de svenska byråerna bara skickade in en handfull bidrag.

– Svenska mediebyråer har lite för dåligt självförtroende när det gäller kreativitet, och är lite dåliga på att packetera sina case. De har mycket att jobba på, säger Daniel Collin.

– En del av syftet med den här kategorin är ju att lyfta upp mediebyårernas arbete, få dem att inse vilket värde de tillför. 

Hur bedömer du rent generellt kvaliteten på bidragen?

– Bruttolistan (över 1800 bidrag) innehåller mycket som ganska snabbt kasseras, omkring tio procent är riktigt riktigt bra.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.