Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Sverige kammar noll i Glass

CANNES LIONS 2017. De svenska byråerna står helt utan nomineringar i tre kategorier.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 18 Juni 2017, 09:42
Uppdaterad: 18 Juni 2017, 15:45

Ämnen i artikeln:

Cannes Lions

Förra året kunde Sverige och Forsman & Bodenfors stoltsera med ett glaslejon för kampanjen ”Marriage Market” för kinesiska hudvårdsmärket SK-II.

I år blir Sverige dock utan nomineringar i kategorin Glass, som introducerades 2015 och ska belöna kommunikation som uppmärksammar jämställdhetsfrågor av olika slag.

Totalt nomineras 27 bidrag i Glass.

Inte heller i Outdoor eller Print & Publishing lyckas de svenska byråerna kvala in på shortlist. Kategorierna är två av Cannes Lions största med 488 respektive 397 nominerade bidrag.

Ämnen i artikeln:

Cannes Lions

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.