Sverige kammar noll i Glass

2017-06-18 11:42 Madeleine Nilsson  
Foto: Janne Naess

CANNES LIONS 2017. De svenska byråerna står helt utan nomineringar i tre kategorier.

Förra året kunde Sverige och Forsman & Bodenfors stoltsera med ett glaslejon för kampanjen ”Marriage Market” för kinesiska hudvårdsmärket SK-II.

I år blir Sverige dock utan nomineringar i kategorin Glass, som introducerades 2015 och ska belöna kommunikation som uppmärksammar jämställdhetsfrågor av olika slag.

Totalt nomineras 27 bidrag i Glass.

Inte heller i Outdoor eller Print & Publishing lyckas de svenska byråerna kvala in på shortlist. Kategorierna är två av Cannes Lions största med 488 respektive 397 nominerade bidrag.

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt