Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Svensson skålar med Famous Grouse

Publicerad: 21 Mars 2014, 12:59
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:43

Reklambyrån Svensson ska marknadsföra whiskyn The Famous Grouse.


Ämnen i artikeln:

Svensson

Byrån har vunnit uppdraget för Edrington Sweden, som äger The Famous Grouse.

– Ett superroligt prestigeuppdrag. Vårt första större samarbete är en kampanj för att öka intresset för deras etikettgenerator, där man kan göra sin egen personliga etikett att sätta på Famous Grouse-flaskan, säger Anna Lennström, projektledare på Svensson, i ett pressmeddelande.

Famous Grouse är ett av Nordens mest sålda whiskymärken, med en försäljning på cirka 700 000 liter på Systembolaget varje år.

Enligt Marcus Brand, nordisk varumärkeschef på Edrington, är Svensson duktiga på att "se helhetsbilden".

– De har utvecklat innovativa och kreativa lösningar för alla kanaler vi ska gå i, primärt digitalt och tv, säger han i pressmeddelandet.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Svensson

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev