Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Svensson ska göra mäklarbyrå kända i Stockholm

Publicerad: 15 September 2009, 04:08
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:12

Bostadsmäklaren ERA glöms bort eftersom man är osynliga i Stockholms innerstad. Reklambyrån Svensson får nu uppdraget att göra ERA starkare i storstäderna.


I juni lade reklambyrån Vargen ned verksamheten. Då gick copyn Mikael Ahlsén vidare till reklambyrån Svensson. Nu följer en av Vargens största kunder med och Svensson kan lägga till bostadsmäklaren ERA på kundlistan.

– Vi träffade några andra byråer också men vi har jobbat med Mikael tidigare och det har fungerat bra, säger Jens Broström, marknadschef på ERA.

ERA har kontor i 60 städer i Sverige. Tidigare har kommunikationen varit extremt lokal och bolaget är relativt okända på Stockholmsmarknaden. Det ska Svensson ändra på.

– Eftersom vi inte har varit så stora i Stockholms innerstad glöms vi ibland bort. Nu vill vi bredda kommunikationen och bli starkare i storstäder, säger Jens Broström.

Tidigare har ERA kommunicerat främst via dr och den egna tidningen ”Nytt Hem”. Hur det blir i framtiden är inte klart, men Svensson ska ta fram en profilkampanj som går upp nästa år.

Tills dess ska ERA också upphandla en mediebyrå, berättar Jens Broström.

Arbetsgrupp på Svensson:

Projektledare: Anna Lennström

AD: Filip Lindquist

Copywriter: Mikael Ahlsén

 

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.