Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag25.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Svenskt i topp i FWA

Publicerad: 11 Juli 2011, 12:39
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:04

Svenska produktionsbyrån B-Reel har seglat upp som den hittills mest belönade byrån.


Ämnen i artikeln:

North KingdomB-ReelForsman Bodenfors

FWA, Favourite Website Awards, utser sedan 2000 de bästa sajterna varje dag, månad och år.

I och med dagens utmärkelse som Site of the day – för en reklamsajt för filmen Thor – toppar B-Reel nu listan över de mest belönade byråerna på sajten.

Byrån har fått sammanlagt 58 utmärkelser: 49 Site of the day, fem Site of the month, en sajt of the year, ett public choice award och två Mobile of the day.

– Det har hänt många roliga saker på senaste tiden med bland annat Grand Prix i Cannes men jag måste säga att det här känns nästan större med tanke på att det visar att vi håller en så pass hög nivå från alla B-Reel kontor under en väldigt lång period. Vi alla på B-Reel är jätte stolta, säger grundaren Pelle Nilsson.

Förra året utsågs byråns Arcade Fire-kampanj ”The Wilderness Downtown” för Google Chrome till årets sajt av The FWA.

Tidigare i år vann samma sajt Grand Prix i Cannes Lions.

Inte mindre än fem svenska byråer finns bland de 20 främsta på The FWA:s topp lista.

På sjätte plats finns North Kingdom med 44 utmärkelser och två utnämningar till årets sajt.

Kokokaka och Forsman & Bodenfors ligger på fjortonde och femtonde plats och Dinah Moe ligger på nittonde plats.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.