Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Svenskarna i Cannes-juryn

Publicerad: 29 april 2016, 08:40
Uppdaterad: 29 april 2016, 08:42

Totalt tio svenska reklamare tar plats i årets jury vid Cannes Lions.

Ämnen i artikeln:

Cannes Lions

MN

Madeleine Nilsson

madeleine@dagensmedia.se


Det är branschorganisationen Komm som i vanlig ordning nominerar kreatörer till juryn.

I år bli det alltså tio svenskar som ska bedöma bidragen i världens största reklamtävling, Cannes Lions:

CYBERBjörn Höglund, Executive Creative Director & Partner CP+B Scandinavia

FILMSophia Lindholm, art director Forsman & Bodenfors

MEDIAJochum Forsell, Chief Operating Officer IUM

PROMO & ACTIVATIONMalin Wikerberg, Creative Director Garbergs_Malmö

DESIGNCandice Madrid- Dahlqvist, Design Director Identity Works

MOBILEZélia Sakhi, Head of Creative Mobiento

FILM CRAFTLaerke Herthoni, regissör Folke Film

PRHannes Kerstell, partner and executive media director Prime 

DIRECTJosefine Richards, Creative Director INGO

DIGITAL CRAFTJakob Stenqvist, delgrundare Public Class

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev