Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Svenskar kan vinna The One Show

Publicerad: 29 Mars 2016, 07:32
Uppdaterad: 29 Mars 2016, 07:35

Svenska finalister i The One Show.


Ämnen i artikeln:

The One ShowForsman Bodenfors

Den internationella reklamtävligen The One Show ses som en av världens mest prestigefulla reklamtävlingar och avgörs i New York varje år.

Nu står det klart att flera svenska byråer har chans att ta hem pris. I dag presenteras finalisterna i kategorierna Film, Cross-Platform, Direct och Print & Outdoor.

Flest svenska vinstchanser har Forsman & Bodenfors, som är i final med fyra bidrag, däribland FN-kampanjen 805 Million Names. Prime och Åkestam Holst kan också ta hem pris.

Här är samtliga svenska finalister:

Cross-Platfom

Forsman & Bodenfors / United Nations World Food Programme / 805 Million Names

Direct

Forsman & Bodenfors + Stopp Stockholm / If / The Slow Down GPS

Film

Forsman & Bodenfors + H&M Inhouse / H&M / Close The Loop

Prime + Trygghansa / Trygghansa / Don’t Drink and Dive

Forsman & Bodenfors + Newland Iconclast + Be On + Matter / United Nations World Food Programme / 805 Million Names

Print & Outdoor

Åkestam Holst / The Swedish Peace and Arbitration Society / Singing Sailor

 

Finalisterna i de resterande kategorierna presenteras senare.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.