Få hela storyn
Starta din prenumeration
Byråer
Publicerad: 29 Mars 2016, 07:32
Uppdaterad: 29 Mars 2016, 07:35
Svenska finalister i The One Show.
Den internationella reklamtävligen The One Show ses som en av världens mest prestigefulla reklamtävlingar och avgörs i New York varje år.
Nu står det klart att flera svenska byråer har chans att ta hem pris. I dag presenteras finalisterna i kategorierna Film, Cross-Platform, Direct och Print & Outdoor.
Flest svenska vinstchanser har Forsman & Bodenfors, som är i final med fyra bidrag, däribland FN-kampanjen 805 Million Names. Prime och Åkestam Holst kan också ta hem pris.
Här är samtliga svenska finalister:
Cross-Platfom
Forsman & Bodenfors / United Nations World Food Programme / 805 Million Names
Direct
Forsman & Bodenfors + Stopp Stockholm / If / The Slow Down GPS
Film
Forsman & Bodenfors + H&M Inhouse / H&M / Close The Loop
Prime + Trygghansa / Trygghansa / Don’t Drink and Dive
Forsman & Bodenfors + Newland Iconclast + Be On + Matter / United Nations World Food Programme / 805 Million Names
Print & Outdoor
Åkestam Holst / The Swedish Peace and Arbitration Society / Singing Sailor
Finalisterna i de resterande kategorierna presenteras senare.
Ylva Larsson