Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag27.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Svenskar i The One Shows jury

Publicerad: 6 November 2015, 07:08
Uppdaterad: 12 Maj 2016, 08:41

Tre svenskar tar plats I reklamtävlingen The One Shows jury.


Ämnen i artikeln:

The One Show

Den internationella reklamtävlingen The One Show, som avgörs i New York varje år, har offentliggjort juryn för nästa år. Tre svenskar finns med på listan, däribland Magnus Jakobsson, tidigare copywriter och creative director på DDB Stockholm, som nyligen lämnade byrån för att bli "samtidspoet". Han ska nu vara på väg till Åkestam Holst, som startar byrån Round & Round.

Magnus Jakobsson ingår i juryn i kategorin social media.

– Efter fem års universitetsstudier var jag tvungen att gå på en reklamskola för att få ett jobb i reklambranschen. Det enda bra där var en kopia av "One Show annual". Det lärde mig mer om reklam än de två reklamskoleåren tillsammans. Så det faktum att jag är i juryn idag visar inte bara att The One Show är en jävla show, utan också att det finns mer att göra i reklamskolebranschen, säger han i ett uttalande.

Andra svenskar i juryn är Helena Ward, digital producent på Forsman & Bodenfors, som ska döma i kategorin mobile. Alfredo Aponte, produktdesigner och ansvarig för användarupplevelse på North Kingdom tar plats i juryn i kategorin UX/UI.

Det är sedan tidigare känt att Anna Qvennerstedt, copywriter och styrelseledamot på Forsman & Bodenfors, ingår i The One Shows nyinrättade internationella styrelse.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

The One Show

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.