Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Svenskar bland världens mest kreativa

Publicerad: 29 december 2014, 14:13
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:17

Fyra svenskar finns med på Adages lista över årets mest kreativa personer.


Ämnen i artikeln:

Forsman Bodenfors

För tionde året i rad listar tidningen Advertising Age världens just nu mest inflytelserika kreatörer. I år finns fyra svenskar med på listan "Creativity 50". Det är, inte helt oväntat, reklambyrån Forsman & Bodenfors arbetsgrupp som ligger bakom "The Epic Split" för Volvo Lastvagnar, som tilldelas utmärkelsen.

Anders Eklind, Martin Ringqvist, Sophia Lindholm och Björn Engström, har lyckats med konsten att göra lastbilsreklam sexig, skriver Adage bland annat.

Andra kreativa personer som återfinns på listan är Joanna Monteiro, vice vd för FCB Brazil, musikern och entreprenören Pharrell Williams och regissören David Fincher.

Förra året fanns en svensk med på listan: McCanns Linus Karlsson.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Forsman Bodenfors

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev