Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Svenska vinnare i Excellence Awards

Publicerad: 9 December 2016, 10:20
Uppdaterad: 9 December 2016, 10:38

Sju svenska byråer belönades i European Excellence Awards.


Ämnen i artikeln:

Cohn WolfeJungIngo

Den internationella pr-tävlingen European Ecxellence Awards avgjordes på torsdagskvällen vid en gala i Berlin.

Sju svenska byråer lämnade tävlingen som vinnare, däribland Ingo och Cohn & Wolfe, som nådde nya framgångar med succén "The Swedish Number" för Svenska Turistföreningen. Totalt blev det två vinster för kamoanjen, ett i kategorin Travel & Tourism och ett för bästa nordiska bidrag.

Andra vinnare var Wenderfalck, Jung Relations, Gullers Grupp, Punkt PR och Prime Weber Shandwick, som var inblandade i en internationell kampanj för Sonos.

Här är de prisade svenska kampanjerna:

Telecom

Samsung, Face Your Fear, Wenderfalck

Sports & Lifestyle

Björklöven, The True Colours, Punkt PR

Travel & Tourism

Svenska Turistföreningen, The Swedish Number, Cohn & Wolfe and Ingo Stockholm

Employer branding and Recruiting

Södertörn universitet, iTeach, Gullers Grupp

Microsite

Blocket, Blocket Mode, Jung Relations

Norden

Svenska Turistföreningen, The Swedish Number, Cohn & Wolfe and Ingo Stockholm

 


Ämnen i artikeln:

Cohn WolfeJungIngo

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.