Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag28.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Svenska Spel upphandlar mediebyrå

Publicerad: 21 November 2016, 15:31
Uppdaterad: 21 November 2016, 16:05

Svenska Spel letar ny mediebyrå när avtalet med OMG löper ut.


Ämnen i artikeln:

Svenska SpelOMG

I oktober berättade Dagens Media att Svenska Spel går ut i en jätteupphandling för samtliga av bolagets varumärken, som bland annat inkluderar strategiska- och kreativa byråer.

Nu genomför Svenska Spel även en offentlig upphandling av mediebyråtjänster, samt tjänster avseende SEA och SEO, då det nuvarande avtalet med OMG löper ut.

Svenska Spels bruttoinvesteringar i reklam under 2015 enligt TNS/Sifo RM var cirka 345 miljoner kronor. Upphandlingen ska vara klar till våren 2017, och avtalen löper över två år med option på förlängning med ytterligare två år.

Svenska Spel har delat upp upphandlingen i följande två anbudsområden: 

– Traditionella mediebyråtjänster vilket inkluderar planering, medieköp och uppföljning för Svenska Spels varumärken.  

– Tjänster för SEA (Search Engine Advertising) och SEO (Search Engine Optimization)  för alla Svenska Spels varumärken.

Martin Sundberg, Chef Media och Kommunikation på Svenska Spel, kommenterar i ett pressmeddelade:

– Som marknadsledare är det av största vikt att ligga i framkant gällande budskapsrelevans och kreativitet för att nå igenom bruset. Spelmarknaden står inför en omreglering och en spännande framtid väntar Svenska Spel. Vi är mycket nöjda med OMG som under snart fyra år visat sig vara en skarp partner och hoppas att vår framtida partner, oavsett vem det blir, vill fortsätta hjälpa Svenska Spel att sätta en hög standard i den nya spelmarknaden.

Sista anbudsdag är den 10 januari 2017.  

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Svenska SpelOMG

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.