Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag07.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Svenska Spel till DDB

Publicerad: 10 Juni 2013, 14:20
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:43

Dagens Media kan avslöja att Svenska Spel väljer DDB Stockholm.


Ämnen i artikeln:

DDB Stockholm

Svenska Spel väljer DDB Stockholm till ny reklambyrå för sportspel, där bland annat Stryktipset ingår.

Därmed tappar Masscreation uppdraget.

Tilldelningsbeslutet i Svenska Spels stora reklambyråupphandling skickades ut idag.

Johan Söderkvist, pressinformatör på Svenska Spel, vill i nuläget inte säga något.

– Vi tillämpar Lagen om offentlig upphandling vilket innebär att parterna har tio dagar på sig att överklaga. Vi kan inte kommentera någonting förrän tiodagarsperioden är över, säger han till Dagens Media.

Uppdraget omfattar en initial avtalsperiod om två år, med option för Svenska Spel att vid två tillfällen förlänga avtalet i ytterligare ett år. Den maximala avtalstiden är alltså fyra år.

Utöver sportspel upphandlar Svenska Spel byråer för nummerspel, lotter, samt modervarumärket, Casino Cosmopol, Vegas samt produkterna Poker och Bingo.

Idag jobbar reklambyrån King med Lotto och Triss, Masscreation med Stryktipset, och TBWA med Oddset.

Svenska Spel är en av Sveriges största annonsörer. Under 2012 uppgick bolagets medieköp till 420 miljoner kronor brutto, vilket är en ökning med 22 procent jämfört med föregående år.

– Det har varit ett mästerskapsår, vi har relanserat Triss samt genomfört kampanjer för en ny sponsringssatsning och för varumärket Svenska Spel, har Johan Tisell, presschef på Svenska Spel, tidigare sagt till Dagens Media.

Dagens Media har sökt David Sandström, vd på DDB Stockholm.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Helen Preutz

Ämnen i artikeln:

DDB Stockholm

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.