torsdag9 februari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Svenska Spel bjuder in mediebyråer

Publicerad: 10 februari 2012, 14:05
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:33

Svenska Spels mediebyråpitch är igång.


MS

Martin Schori


Dagensmedia.se kunde redan i september förra året berätta att storannonsören Svenska Spel förberedde sig för en mediebyråpitch.

Samtidigt skulle den nuvarande partnern Carat vara ute och uppvakta Svenska Spels konkurrenter, vilket tyder på att även de förberedde sig på att kunden skulle kunna välja en annan byrå. Att samma byrå skulle ha två stora spelbolag på kundlistan vore omöjligt på grund av konkurrensskäl.

Både Svenska Spel och Carat valde dock att lägga locket på.

– Jag har inga kommentarer. Jag vet inte var du fått din information ifrån, sa dåvarande mediechefen Beatrice Lindvall till dagensmedia.se.

Men nu har Svenska Spel gått ut med en inbjudan till offentlig upphandling, något som speljätten numera måste förhålla sig till.

I uppdraget ingår bland annat "individuell rådgivning och planering per varumärke eller affärsområde samt övergripande ansvar på koncernnivå för hela Svenska Spels medieinvestering", skriver Svenska Spel i inbjudan.

Svenska Spel investerade närmare 300 miljoner kronor brutto i medier förra året, enligt Sifo Reklammätningar.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev