Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag28.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Svenska framgångar i Clio

Publicerad: 28 Maj 2010, 06:04
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:49

De svenska framgångarna inom digitalt fortsatte i nattens Clio Awards.


Igår blev det endast ett pris för de svenska byråer – i natt var utdelningen långt bättre.

Farfar tog återigen pris för sin och Nokias signpost. I kategorin interactive belönades Farfar med guld – i kategorin innovative blev det silver.

I den senare kategorin vann även Forsman & Bodenfors silver för sin hyllade Ikea-kampanj på Facebook, medan Acne vann samma valör för sin Flygbussarna-kampanj.

CP+B, som ratades av Guldäggsjuryn, kammade hem guld i interactive för sin julkampanj för Posten. Samma byrå vann också brons för Facebook-appilikationen ”Globe of fortune”.

Andra byråer och kampanjer som belönades var DDB:s Rolighetsteori (silver), Kokokakas lansering av Blue Bell jeans (silver), Åkestam Holsts ”Stefan the Swopper (silver), Kings prissänkingskampanj för ICA (silver), North Kingdoms kampanj för Adidas (brons) och B-Reels Doritos-kampanj (brons).

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.