Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag25.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Svenska Diabetesförbundet väljer Baluba Branded Content

Publicerad: 15 December 2015, 07:30
Uppdaterad: 15 December 2015, 08:05

Svenska Diabetesförbundet vill nå ut till fler medlemmar och stärka sin position som intressepolitisk organisation.


Nu står det klart att Svenska Diabetesförbundet valt Baluba Branded Content som sin strategiska kommunikationspartner. Förhoppningen är att organisationen ska nå ut till fler medlemmar, samt stärka sin position som intressepolitisk organisation.

Bland annat ska content-byrån ta fram ett nytt medlemsmagasin, som lanseras strax efter årsskiftet. Tidningen kommer att ges ut sex gånger per år och skickas till medlemmar i förbundet, beslutsfattare samt vårdcentraler runt om i landet.

Baluba Branded Content kommer även under 2016 utveckla förbundets nya webbplats och ta fram en innehållsstrategi för sociala kanaler.

Svenska Diabetesförbundet arbetar för att påverka förutsättningarna och underlätta livssituationen för människor med diabetes.

– Det är ett jätteroligt uppdrag för oss, Svenska Diabetesförbundet gör ett väldigt viktigt arbete och har påverkat livssituationen för människor med sjukdomen under en lång tid. Vi är en strategisk partner för alla kanaler och vill stötta och lyfta fram deras viktiga arbete både i tidningen, på webben och i sociala kanaler, säger Frida Johansson Kolloch, projektledare på Baluba Branded Content, till Dagens Media.

Arbetsgrupp, Baluba Branded Content:

Frida Johansson Kolloch, projektledare

Åsa Rydén Antonsson, konceptutvecklare

Alex Råberg, digital strateg

Fredrik Hed, redaktör

Frida Nygren

frida.nygren@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.