Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Svenska byråer till final i The One Show

Publicerad: 4 December 2015, 06:59
Uppdaterad: 8 December 2015, 21:32

Forsman & Bodenfors har flest vinstchanser i den prestigefulla reklamtävlingen.


Ämnen i artikeln:

The One ShowÅkestam HolstForsman Bodenfors

Internationella The One Show, en av världens mest prestigefulla reklamtävlingar, presenterar nu sin lista med finalister i 2016 års tävling.

Forsman & Bodenfors och Åkestam Holst är de två svenska reklambyråerna som är med bland finalisterna.

Flest vinstchanser har Forsman & Bodenfors, som är i final i kategorin Film med kampanjen "850 Million Names" för United Nations World Food Programme, samt "The Sound of Death" för Unicef. Byrån har även vinstchans i kategorin Social Media där de är i final med "Every Day Heroes" för Ikea Retail Services.

Åkestam Holst har vinstchanser i kategorin Interactive med "Ikea Wedding Online" för Ikea.

The One Show kommer avgöras i maj 2016.

Läs även:

Svenskar i The One Shows jury

Här är de svenska finalisterna:

FILM (Content)

Forsman & Bodenfors/ United Nations World Food Programme/850 Million Names (3 nomineringar)

Forsman & Bodenfors/Unicef/The Sound of Death

Forsman & Bodenfors/Ikea Retail Services/Everyday Heroes (3 nomineringar)

SOCIAL MEDIA

Forsman & Bodenfors/ Ikea Retail Services/Everyday Heroes

INTERACTIVE

Åkestam Holst /Ikea/Ikea Wedding Online (2 nomineringar)

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.