Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Svenska byråer i framkant på Sabre Awards

Publicerad: 15 April 2013, 08:41
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:49

Två vinster och chansen till ytterligare en gör pr-byrån MSL Nordic till den hittills mest belönade svenska byrån vid årets Sabre Awards.


Ämnen i artikeln:

JungSabre AwardsPrimeMSL

Nu presenteras vinnarna i den globala pr-tävlingen Silver Sabre Awards. Priserna avser de smalare kategorierna i Sabre Awards som arrangeras av den amerikanska tidningen The Holmes Report.

Samtidigt presenteras de nominerade i de bredare kategorierna till prisutdelningen som kommer att äga rum i Barcelona den 30 maj.

Flera svenska byråer utmärker sig vid årets tävling, däribland MSL Nordic som tagit hem två vinster – dels med en digital kampanj för Yrkes-SM åt Worldskills Sweden och ett sponsringsprojekt med Petter Northug och Marcus Hellner åt Pokerstars.com.

MSL Nordic är även nominerad i kategorin "Marketing to men" för sin kampanj för Gillette tillsammans med Isobar.

Pr-byån Jung har även hunnit kamma hem en vinst för kampanjen "Easter eggs" för Blocket och har ytterligare tre nomineringar. Andra svenska byråer som är nominerade är Prime med sex nomineringar samt byråerna Dahlheim & Sjöqvist, Wenderfalck, Cohn & Wolfe, Edelman Stockholm, Grayling Sverige, Prat pr och Deportivo med en nominering vardera.

Christian Åkerhielm, digital chef på MSL Nordic sitter även med i årets jury för tre andra kategorier i tävlingen– "Blogger Outreach", "Public Affairs" och "Corporate Media Relations".

– Det är vansinnigt många bidrag i alla dessa, särskilt Public Affairs, men det är genomgående mycket text och lite action. Det verkar som många byråer skickar in bidrag per automatik, säger han till Dagens Media.

Samtidigt framhåller han att årets bidrag håller hög kvalité och att konkurrensen är tuff. Se alla nomineringar här:

Helen Preutz


Ämnen i artikeln:

JungSabre AwardsPrimeMSL

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.