Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Svensk Fast till Ottoboni

Publicerad: 1 Mars 2012, 08:20
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:31

Svensk Fastighetsförmedling väljer efter en pitch Ottoboni. Byråns uppdrag blir att utveckla mäklarhusets digitala närvaro.


Ämnen i artikeln:

OttoboniSvensk Fastighetsförmedling

Ottoboni ska stå för strategi, koncept och design, medan Svensk Fastighetsförmedlings webbyrå Avantime står för teknisk implementering och kompetens.

Svensk Fastighetsförmedling blir en av Ottobonis största kunder.

– Det är ett stort uppdrag och ett fantastiskt kul uppdrag. Branschen ligger långt fram digitalt och aktörerna triggar varandra, säger Daniel Bernehjält, byråchef på Ottoboni.

Det första uppdraget blir att bestämma vad som ska prioriteras och utvecklas, som mobil, webb, kampanjer och sociala medier.

– Det går att göra så mycket, men frågan är vad som Svensk Fastighetsförmedling ska lägga krutet på.

Dagensmedia.se har sökt Gunilla Mattsson, ansvarig för digitala medier på Svensk Fastighetsförmedling.

Arbetsgrupp

Jakob Schenström, Projektledare

Björn Wickström, CD

Linda Arvidsson, Strateg

Johan Elford, Art Director

Peter Ytterlid, Interaktionsdesigner

Markus Blomkvist, Webbanalytiker/SEO

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.