Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag21.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Svensk Fast tar grepp om lokala Facebook-sidor

Publicerad: 15 April 2014, 04:36
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:41

Mäklarfirman Svensk Fastighetsförmedling satsar ytterligare på marknadsföringen på Facebook. Nu ska de lokala kontoren stöttas med hjälp av Solid Media Group.


Ämnen i artikeln:

Svensk Fastighetsförmedling

Svensk Fastighetsförmedling har samarbetat med Solid Media sedan sommaren 2013. Nu utökas samarbetet till att även omfatta mäklarkedjans 130 lokala Facebook-sidor.

– Solid Media ska hjälpa oss att stärka varumärket på Facebook, både centralt men även lokalt – där det dock blir mer säljfokus, säger Anna Söderblom, ansvarig för sociala medier på Svensk Fastighetsförmedling.

– Särskilt lokalt har vi saknat att ha en partner som har koll på alla nyheter som Facebook släpper, så det känns skönt att ha någon som hela tiden ligger i framkant. Dessutom kommer vi att använda Solid Medias bevakningsverktyg för sociala medier.

Även strategisk rådgivning, kampanjlösningar och tävlingar för Facebook ingår i leveransen.

Innebär det här att ni kommer att satsa ännu mer på Facebook?

– Ja, troligtvis, det är ju hård konkurrens på marknaden. Vi har inget nytt på bordet just nu, men vi har några idéer där vi kommer att fokusera på kunskap. Att köpa bostad är ju en stor affär som ofta väcker mycket frågor.

Läs mer om Solid Media Group och hur bolaget siktar på att bli störst i Sverige i Dagens Media nummer 2, 2014.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.