Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Svensk byrå vinnare i Smarties Awards

Publicerad: 29 September 2015, 11:47
Uppdaterad: 6 December 2015, 11:50

Digitalbyrån Mobiento vann pris för sitt arbete med KappAhl.


Ämnen i artikeln:

Mobiento

I natt vann Mobiento guld i den interanationella tävlingen MMA Smarties Awards i New York, i konkurrens med världens främsta digitalbyråer från över 30 länder.

Det är byråns arbete med KappAhls kundklubb som ledde till vinst. ”Life & Style by KappAhl all mobile loyalty program” är i full gång i Norge och kommer snart att rullas ut på KappAhls övriga marknader.

Mobiento vann i kategorin Relationsship Building/ CRM före internationella kampanjer från bland annat Röda Korset, Huddies och Bru Coffee.

– Kul att vinna med KappAhl, som här vågat satsa på ett icke-traditionellt upplägg för sin kundklubb. Vi visar här vad som kan uppnås när man korsar modern teknologi med dagens modekonsument, säger Emil Salonen, partner på Mobiento, i ett pressmeddelande.

MMA Smarties Awards är ett globalt pris för mobil marknadsföring som uppmärksammar innovation och kreativitet på området.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Mobiento

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.