Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Svarta siffror för Truth

Publicerad: 7 Juni 2013, 05:57
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:43

Knappt två år efter starten känner kommunikationsbyrån Truths vd Fredrik Jerlov att konceptet börjar sätta sig.


Ämnen i artikeln:

CordovanTruth

Hösten 2010 sålde Fredrik Jerlov sin reklambyrå Jerlov Communication, som han startat 1989, till Cordovan.

Ett år senare startade han ­kommunikationsbyrån Truth tillsammans med entreprenören Stellan Löfving.

– Nu känner vi att konceptet börjar sätta sig. Det är väldigt långa processer, och jag hade i bland önskat mig att det skulle gå lite snabbare, säger Fredrik Jerlov till Dagens Media.

Nu gör byrån sitt fjärde kvartal på raken med svarta siffror, vilket enligt Fredrik Jerlov är ett gott betyg med tanke på marknadsläget.

– Det är en tuff konjunktur, men vi följer vår plan, säger han.

I skrivande stund är byrån inne i en rekryteringsprocess där tre personer har värvats.

– Vi har inte skrivit på några papper ännu, men vi har tagit i hand.

LÄS DAGENS MEDIAS INTERVJU MED FREDRIK JERLOV I DM DIGITAL:

Helen Preutz


Ämnen i artikeln:

CordovanTruth

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.