Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Svald stereo gav dubbla guld

Publicerad: 6 Maj 2011, 12:47
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:10

Åkestam Holst dominerade bland de svenska byråerna när New York festivals avgjordes i natt.


Ämnen i artikeln:

Lowe BrindforsDDB StockholmNew York FestivalsÅkestam Holst

Som dagensmedia.se tidigare har berättat kammade Åkestam Holst hem hela 18 nomineringar i den internationella reklamtävlingen New York festivals.

– Vi har känt att vi har haft ett bra år. Det syntes även när nomineringarna till Webby awards kom. Vi har gjort mycket bra jobb, sade Göran Åkestam då till dagensmedia.se.

Och när vinnarna i natt presenterades var det även Åkestam Holst den svenska byrå som tog hem flest priser. Två guld, tre silver och två brons blev det.

De båda gulden fick Åkestam Holst för The human jukebox – experimentet där Fredrik Hjelmqvist, vd för hifi-butiken Pause, svalde en specialbyggd ”Gutpod”.

Lowe Brindfors plockade hem två brons och DDB Stockholm belönades med ett silver.

Även Jung von Matt fick ett silver för MINI Getaway.

Hela listan. De svenska vinnarna i New York festivals.

Guld

• The Human Jukebox, ÅKESTAM HOLST, Retail Public Relations, 2011 Public Relations Gold World Medal Winner.

• The Human Jukebox, ÅKESTAM HOLST, Best Use of Medium/Microsite Art & Technique + Technology, 2011 Art & Technique + Technology Gold World Medal Winner.

Silver

• Living Christmas Cards, ÅKESTAM HOLST, Rich Media Art & Technique + Technology, 2011 Art & Technique + Technology Silver World Medal Winner.

• Picture Protect, ÅKESTAM HOLST, Search Marketing Strategy Art & Technique + Technology, 2011 Art & Technique + Technology Silver World Medal Winner.

• The Human Jukebox, ÅKESTAM HOLST, Low Budget Marketing Effectiveness, 2011 Marketing Effectiveness Silver World Medal Winner.

• Speed Camera Lottery, DDB STOCKHOLM, Automobiles Outdoor, 2011 Outdoor Silver World Medal Winner.

• MINI Getaway Stockholm, JUNG VON MATT, Automobiles, 2011 Digital & Interactive: Online Advertising Product & Service.

Brons

• The Golden Box, ÅKESTAM HOLST, Consumer Services Collateral, 2011 Collateral Bronze World Medal Winner.

• The Big Mosquito Party, ÅKESTAM HOLST, Retail Public Relations, 2011 Public Relations Bronze World Medal Winner.

• Anything but ordinary, LOWE BRINDFORS, Automobiles Digital and Interactive, 2011 Digital and Interactive Bronze World Medal Winner.

• Anything but ordinary, LOWE BRINDFORS, Automobiles TV/Cinema/Promo, 2011 TV/Cinema/Promo Bronze World Medal Winner.

• Vac From the Sea, PRIME. PUBLIC RELATION/BRAND COMMUNICATIONS: Social Benefit. Environmental Issues Bronze World Medal Winner.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev