Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Svagt neråt för reklamköpen

Medieinvesteringarna via Sveriges Mediebyråer backade något under november.


Publicerad 2013-12-10 07:06
Uppdaterad 2015-12-06 12:54

Ämnen i artikeln:

Sveriges Mediebyråer

Dela artikeln:

Tappet i november blev 1 procent, vilket är bättre än det totala tappet för året på 5 procent hittills.

Totalt förmedlades medieutrymme för 1,2 miljarder kronor under november, enligt Mediebyråbarometern.

– För november månad ser vi en återgång till den trend vi tidigare så tydligt pekat på där printmedier fortsätter att tappa mark till fördel för de digitala mediekategorierna. Dessa förskjutningar brukar vara än tydligare under perioder av låg tillväxt. TV gör en bra månad och jämnar ut de kalendereffekter vi såg de två tidigare månaderna. Totalt sett backar ändå medieinvesteringarna mindre än totalt hittills i år vilket är positivt, säger Staffan Slörner, vd för Sveriges Mediebyråer, i ett pressmeddelande.

Internet ökar med 16 procent i november, tv med 15 procent och sök med 14 procent.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.