Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Subway väljer Mediacom

Publicerad: 15 November 2010, 06:57
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:32

Subway byter mediebyrå, från Bizkit till Group M-byrån Mediacom Göteborg.


Ämnen i artikeln:

MediacomBizkitSubway

Tidgare låg kontot hos Bizkit, som vann kunden våren 2009. Innan det hade Subway inte anlitat mediebyrå.

– Vi behöver en europeisk partner som kan verka på flera marknader i Europa. Jag är jättenöjd med Bizkits arbete, säger marknadschefen Eva Ekeberg till dagensmedia.se.

Subway jobbar med Momentum på reklambyråsidan. Franchisekedjan har 72 restauranger i Sverige. Under 2011 ska ytterligare 15-20 butiker slås upp.

–Vi tittar framför allt på att öka tv-köpen, via sponsring och webb-tv. Vi ska också öka inom sociala medier och online, säger Eva Ekeberg.

Hittills har Subways investeringar i traditionell media varit blygsamma, i alla fall jämfört med andra snabbmatskedjor. Under 2009 uppgick medieköpen till 11 miljoner kronor brutto. Mellan januari och augusti 2010 var siffran 6,4 miljoner.

Arbetsgrupp på Mediacom Göteborg:

Account Director : Johan Brandt

TV/Radio Specialist : Malin Ahlmén

Digital Planner: Nore Torbiörnsson

Print & OOH Planner: Carolita Urrestarazu

Research Analyst: Alexandra Lönnroth

Martin Schori


Ämnen i artikeln:

MediacomBizkitSubway

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.