Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Stutterheim till Parisbyrå

Det svenska regnmodevarumärket Stutterheim Raincoats inleder ett reklambyråsamarbete. Byrån hittar bolaget i Paris.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 12 April 2013, 09:59
Uppdaterad: 06 December 2015, 13:49

Ämnen i artikeln:

OgilvyJung

Det blir Ogilvy Paris som får sköta Stutterheims kommunikation framöver. Tanken är att ta det relativt lilla varumärket ut på den internationella modescenen.

– Min tid och kapacitet räcker inte till och jag behöver hjälp. Jag far som en slalomåkare nerför en brant pist, skidorna går för fort och jag hinner inte ta portarna som jag vill, säger grundaren Alexander Stutterheim i ett pressmeddelande.

Alexander Stutterheim och kollegan Johan Loman har båda en bakgrund från Lowe Brindfors. I Paris träffade duon den tidigare kollegan Simon Mogren – som är digital cd på just Ogilvy Paris.

Nu är en arbetsgrupp, där flera också jobbar med Louis Vuitton, engagerade i varumärket.

– Tillsammans med Alexander kommer vi att förädla uttrycket, göra interaktionen med kunden mer tillgänglig och engagera människorna som gillar varumärket, till att också vara med att bygga det, säger Simon Mogren i pressmeddelandet.

De första resultaten av samarbetet kommer att bli synliga efter sommaren. Sedan tidigare jobbar Stutterheim även med pr-byrån Jung på den nordiska marknaden.

Ämnen i artikeln:

OgilvyJung

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.