Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Studieförbundet Vuxenskolan till Ruth

Publicerad: 10 Januari 2011, 09:06
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:26

Efter en pitch ledd av Max Aperia väljer Studieförbundet Vuxenskolan reklambyrån Ruth.


Ämnen i artikeln:

Sveriges AnnonsörerRuth

Studieförbundet Vuxenskolan jobbade tidigare med Lundberg & Co.

– Nu står vi inför ett spännande skede där vi bland annat ska omorganisera verksamheten för att bli ännu vassare. Då känns det naturligt att även ha en ny byråkontakt, säger Per Gustafsson, marknadschef på Studieförbundet Vuxenskolan.

I samarbete med Max Aperia, byråvalskonsult på Sveriges Annonsörer, valdes fyra byråer ut som fick delta i workshops.

– Det var ett svårt val med fyra duktiga byråer. Men vi kände att Ruth bäst fångade de utmaningar vi står inför. Det är också en hungrig byrå med värderingar som tilltalar oss.

Per Gustafsson vill dock inte avslöja vilka de andra tre byråerna är.

Den första större kampanjen från Ruth beräknas gå upp till hösten.

– Dels har i ett stort utbud mot allmänheten där vi behöver vässa oss, och dels är vi son ideell organisation en samhällsaktör. De delarna vill vi ha hjälp av kombinera, säger Per Gustafsson.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Sveriges AnnonsörerRuth

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.