onsdag1 februari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Stöten i Sälen till John Doe

Publicerad: 27 februari 2012, 11:22
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:31

John Doe Worldwide tar över som skidorten Stötens reklambyrå. Avgörande i pitchen var personkemin.


DT

Dante Thomsen


Stöten, som ligger i Sälen, arbetade tidigare med den nu nedlagda Göteborgsbyrån Goss, men nu tar alltså John Doe över stafettpinnen.

Målet är att förtydliga Stötens budskap.

– Vi erbjuder riktigt bra skidåkning, men vi måste också få barnfamiljerna att upptäcka allt det där unika som finns runt omkring skidåkningen, säger Stötens vd Jens Stenseth i ett pressmeddelande.

Under pitchen bjöd Stöten upp de deltagande reklambyråerna till Stöten där de fick prova på såväl den egna produkten som konkurrenternas.

Syftet var att undvika en vanlig pitch där byråerna lämnade in kreativa förslag på en brief. Istället blev personkemin och den strategiska kompetensen avgörande för valet.

Arbetsgrupp John Doe

Tommy Gottberg, Kundansvarig

Henrik Åsis, Copywriter

Mehrnaz Bejne, Projektledare

Ellinor Skölde, Produktionsledare

Fredrik Blomberg, Art Director

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev