Byråer
Stöten i Sälen till John Doe
Publicerad: 27 februari 2012, 11:22
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:31
John Doe Worldwide tar över som skidorten Stötens reklambyrå. Avgörande i pitchen var personkemin.
DT
Dante Thomsen
Stöten, som ligger i Sälen, arbetade tidigare med den nu nedlagda Göteborgsbyrån Goss, men nu tar alltså John Doe över stafettpinnen.
Målet är att förtydliga Stötens budskap.
– Vi erbjuder riktigt bra skidåkning, men vi måste också få barnfamiljerna att upptäcka allt det där unika som finns runt omkring skidåkningen, säger Stötens vd Jens Stenseth i ett pressmeddelande.
Under pitchen bjöd Stöten upp de deltagande reklambyråerna till Stöten där de fick prova på såväl den egna produkten som konkurrenternas.
Syftet var att undvika en vanlig pitch där byråerna lämnade in kreativa förslag på en brief. Istället blev personkemin och den strategiska kompetensen avgörande för valet.
Arbetsgrupp John Doe
Tommy Gottberg, Kundansvarig
Henrik Åsis, Copywriter
Mehrnaz Bejne, Projektledare
Ellinor Skölde, Produktionsledare
Fredrik Blomberg, Art Director