Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag23.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Storåkers får nordiskt uppdrag av Sony Ericsson

Publicerad: 19 Januari 2011, 13:00
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:24

Dagensmedia.se kan avslöja att Storåkers McCann får ett stort nordiskt uppdrag av Sony Ericsson. Reklambyrån ska lansera den kommande storsatsningen Xperia Arc.


Ämnen i artikeln:

Storåkers McCann

Sony Ericsson har tidigare jobbat med Saatchi & Saatchi på den nordiska marknaden, ett konto som Saatchi & Saatchi vann efter en global pitch hösten 2008.

Sedan dess har det svenska Saatchi & Saatchi-kontoret bland annat gjort en internationell kampanj för Sonys W890. En kampanj som syntes på uppemot 30 marknader.

Men när det nu är dags för ännu en större insats, för Sony Ericssons kommande storsatsning Xperia Arc, hamnar det nordiska lanseringsuppdraget istället hos Storåkers McCann. Joakim Liljedahl, nordisk marknadschef för Sony Ericsson, bekräftar uppgifterna.

– Vi jobbar med många olika byråer både globalt och i Sverige. Vi funkar bra ihop och vi har ett stort förtroende för Storåkers McCann, säger han.

Han vill dock inte gå in på några detaljer om lanseringskampanjen eftersom Sony Ericsson inte ens kommunicerat när telefonen ska börja säljas i Sverige.

– Men vi gör en del stora kampanjer för våra flaggskepp, som detta är. Traditionellt gör vi mycket tv, utomhus och digitalt, säger han.

Att uppdraget går till Storåkers behöver dock inte betyda att Saatchi & Saatchi är ute ur bilden i framtiden, då Sony Ericsson växlat friskt mellan just McCann och Saatchi & Saatchi för större reklamuppdrag.

Arbetsgrupp på Storåkers McCann

Robert Bryhn, kundansvarig

Elias Betinakis, planner

Olof von Bahr, ad

Christian Heinig, copy

Anna Holmgren, produktionsledare

Martin Schori

Ämnen i artikeln:

Storåkers McCann

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.