Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Stockholms universitet ut i miljonkampanj

Stockholms universitet gör sig redo att ta kampen om studenterna och rullar ut en kampanj signerad Kärnhuset.

Henrik Widell


Publicerad: 20 Mars 2012, 12:15
Uppdaterad: 06 December 2015, 14:29

Ämnen i artikeln:

Kärnhuset

Kärnhuset vann i höstas Stockholms Universitet som ny kund och nu är det dags för den första större kampanjen. Kärnhuset har tagit fram en ny kommunikationsplattform för universitetet där staden Stockholm står i centrum.

En genomgående del i copyn är raden:

"Huvudstaden och universitetet har alltid lockat människor med en vilja att förändra. Sig själva och världen. Hur långt vill du nå?"

– Att välja universitet handlar mycket om att ta ett aktivt steg för att skapa sin framtid. Vi vill kommunicera vilka möjligheter som finns på Stockholms universitet som ju är ett av Europas främsta, säger Jonas Järnfeldt, strateg på Kärnhuset.

Kampanjen rullar i Stockholmsområdet från och med i dag, i print och utomhus, fram till sista ansökningsdagen för höstens utbildningar. Kampanjens mediebudget ligger på 4,7 miljoner kronor. 

Arbetsgrupp Kärnhuset:

Jonas Järnfeldt, strateg

Jenny Sohlin, projektledare

Emma Andersen, AD

Fredric Thunholm, copywriter

Lisa Sjöstrand, produktionsledare

Ämnen i artikeln:

Kärnhuset

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.