Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Stockholms universitet letar reklambyrå

Publicerad: 27 April 2015, 06:16
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:03

Stockholms universitet inleder en upphandling om kommunikationstjänster.


Sedan hösten 2011 har Stockholms universitet jobbat med reklambyrån Kärnhuset som tagit fram kommunikationsplattformen "Hur långt vill du nå?". Nu söker Stockholms universitet en ny reklambyrå.

Upphandlingen är uppdelad i två områden, reklambyråtjänster och produktionstjänster. Ramavtal kommer att tecknas med en leverantör per område.

Bakgrunden till upphandlingen är bland annat att universitetets digitala kanaler har blivit en allt större del av den totala kommunikationen.

Byråerna ska tillsammans med kommunikationsavdelningen "förvalta och vidareutveckla koncept för universitetsgemensam marknadsföring och imagekommunikation nationellt och internationellt riktad till universitetets olika målgrupper".

Uppdraget avser två år med chans till förlängning ett år i taget i högst två år. Sista dagen att lämna in anbud är den 2 juni.

Under våren kommer universitetet att fortsätta med kampanjen "Hur långt vill du nå?" på baksidan av bussar och i tunnelbanan i Stockholm.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.