Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Sticky Beat startar displaybyrå

Publicerad: 30 Oktober 2012, 11:43
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:06

Webbyrån Sticky Beat startar displaybyrån Daisy Display.


Sticky Beats bannerexpert Camilla Nordgren blir byråledare på den nystartade byrån, som enligt Sticky Beat är den första i sitt slag i Sverige.

Genom att etablera en separat displaybyrå, under eget varumärke, vill Sticky Beat visa branschen att det behövs ett större fokus på display, skriver byrån i ett pressmeddelande.

Ökningen av annonsering i mobiler och surfplattor är en anledning till att behovet av displayrådgivning blir större.

- Våra kunder efterfrågar mer avancerade lösningar med funktionalitet, kreativa format och banners som fungerar som mindre kampanjsajter. Till vår stora glädje ökar också efterfrågan på att optimera och mäta effekterna av display. Med Daisy Display vill vi ta ett helhetsgrepp kring all displayproduktion. säger Camilla Nordgren i pressmeddelandet.

Målet för Daisy Display är att fördubbla Sticky Beats nuvarande omsättning för display.

Sju personer är knutna till den nya byrån från start. Bland kunderna finns DDB, TBWA, Garbergs, Saatchi & Saatchi, Spotify och Electrolux.

 

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.