Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

STF till Reformklubben

Publicerad: 5 April 2016, 08:20
Uppdaterad: 5 April 2016, 08:49

Svenska Turistföreningen väljer Reformklubben och Reform Act.


Ämnen i artikeln:

ReformklubbenReform Act

Svenska Turistföreningen har funnits sedan 1885 och har i dag cirka 240 000 medlemmar och runt 350 boenden i Sverige. Nu vill organisationen växa och utveckla sin kommunikation och väljer Reformklubben och Reform Act som samarbetspartners.

Samarbetet gäller strategisk pr, public affairs och utveckling av den digitala insamling- och engagemangsdrivna kommunikationen.

– Vad jag gick igång på är deras idéer om hur man kan få folk att engagera sig i våra hjärtefrågor, som är infrastruktur, allemansrätt och leder. Vi ser hur vi kan påverka politiker att friluftslivet är viktigt och att tågen går. Vi måste också visa våra medlemmar vad vi gör och för att påverka behöver vi få fler medlemmar, säger Jenny Engström, kommunikationsansvarig på STF, till Dagens Media.

För två år sedan lanserade STF en lyckad kampanj där man kunde bli fadder till en del av Kungsleden. Totalt samlades 2,5 miljoner kronor in som gick direkt till leden. Nu vill organisationen göra fler liknande projekt.

– Man kan engagera sig långsiktigt och kortsiktigt i frågor man själv brinner för. Det handlar om att paketera det vi gör på ett lättillgängligt sätt.

STF har tidigare jobbat med pr-byrån Hero och jobbar även med digitalbyrån Pond.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

ReformklubbenReform Act

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev