Stendahls bakom Haglöfs nya sajt

Göteborgsbyrån Stendahls ligger bakom Haglöfs nya globala sajt.

Haglöfs nya sajt ska både stärka varumärket och driva försäljning.

Bakom utvecklingen av sajten står Stendahls, som arbetat med digital strategi, design och koncept sedan slutet av 2014.

– Haglöfs är ett av de dominerande och mest innovativa varumärkena på den globala outdoor–marknaden. Att distributionskanaler, leveranser och tillhörande service ska hålla hög klass är därför superviktigt och här spelar webben en stor roll. Utmaningen har varit att skapa ett globalt koncept som skall återspeglas för på alla marknader, säger Anna-Maria Ölander, strategisk projektledare på Stendahls, i ett pressmeddelande.

Arbetsgrupp Stendahls

Marie Bergren, interaktionsdesigner

Christoffer Nordin, senior art designer

Jonas Widenberg, systemarkitekt

Erik Edhagen, ID-assistent, frontend

Alexander Darland, frontend

Robin Hermansson, image guide

Anna-Maria Ölander, strategisk projektledare

Henrik Olsson, kundansvarig

Joakim Lindblom, AD-assistent

Dante Thomsen

Publicerad 2015-02-16 07.19Uppdaterad 2015-12-06 12.12

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: