Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Stena Line tar in F&B

Stena Line väljer efter en pitch att samarbeta med reklambyrån Forsman & Bodenfors.


Publicerad 2012-05-04 09:56
Uppdaterad 2015-12-06 14:23

Ämnen i artikeln:

Stena Line

Dela artikeln:

Stena Line jobbade tidigare med Start Communication.

Totalt var fyra byråer med i pitchen.

– Det känns oerhört inspirerande och få jobba med en av världens bästa byråer. Målet är att modernisera Stena Lines varumärke och långsiktigt öka intresset för att ta bil och färja ut i Europa eller till Sverige, säger Fredrik Lantz, Skandinavienchef på Stena Line, i ett pressmeddelande.

Forsman & Bodenfors får nu ansvaret för marknadskommunikationen på de skandinaviska marknaderna samt Tyskland och Polen. I samband med byråbytet nysatsar Stena Line och ska enligt pressmeddelandet investera 150 miljoner kronor i marknadskommunikation över tre år.

Redan i nästa vecka går den första kampanjen från Forsman & Bodenfors upp. Målet är att lyfta fram friheten, flexibiliteten och spänningen med att ta bilen ut i Europa. Huvudmedier är tv och online.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.