Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

STCC kopplar in Nine Yards

Nine Yards ska utveckla kommunikationen och upplevelserna kring STCC:s racingevent.

Simon Andrén

simon.andren@dagensmedia.se


Publicerad: 04 September 2014, 11:12
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:29

Ämnen i artikeln:

Nine Yards

Scandinavian Touring Car Championship (STCC) får en ny partner i Nine Yards, som ska utveckla kommunikationen och upplevelserna kring racingeventen.

– Nine Yards erbjuder en helhetslösning som underlättar vårt arbete vad gäller det externa arbetet med positionering och kommunikation till våra kunder och partners samt det pågående interna utvecklingsarbetet av rättigheten. Det är inte första gången jag väljer Nine Yards som partner för att driva engagemang och projekt – vi har utvecklats tillsammans i flera å, säger Jonas Lundin, vd, STCC, i ett pressmeddelande.

Första uppdrag för kommunikationsbyrån blir helgens tävlingar på Solvalla, där Nine Yards arbetat med att tillgängliggöra evenemanget och bredda utbudet.

– STCC-organisationen är ett härligt gäng att jobba med, med högt i tak och mycket ambitioner för att stärka intresset kring bilsport i landet, säger Emma Knutsson, projektledare på Nine Yards, ansvarig för sponsring.

Ämnen i artikeln:

Nine Yards

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.