Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Stayhard väljer Dear Friends & Shout

Publicerad: 21 Maj 2015, 10:36
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:00

Efter en pitch har Stayhard valt Dear Friends & Shout. Byrån ska hjälpa Stayhard att stå ut i konkurrensen.


Ämnen i artikeln:

Dear Friends Shout

E-handelsföretaget Stayhard väljer Dear Friends & Shout som övergripande kommunikationsbyrå. Enligt Martin Lindegaard, marknadschef på Stayhard, är förhoppningen att stärka företagets varumärke.

– Vi vill bygga det långsiktigt så att det kan utvecklas tillsammans med Stayhard som bolag. Modebranschen är till stor del präglad av väldigt generisk kommunikation. Där skiljer vi oss i mängden, men vi kan bli tydligare och spetsigare, säger han i ett pressmeddelande och fortsätter:

– Dear Friends har den profil vi letade efter. De har förutom sin kreativa spets även en bred och djup digital kompetens vilket är viktigt för oss. Dessutom stämde personkemin jättebra.

Stayhard ägs till 70 procent av Ellos Group och har, enligt pressmeddelandet, kunder i drygt 28 länder.

– Det här är förstås en drömkund för oss. Vi kände båda ganska tidigt att vi var rätt för varandra. Stayhard har gjort en fantastisk resa som vi nu får hoppa på i farten, förfina och hjälpa med att ta ännu längre, säger Alexander Sintorn, kundansvarig för Stayhard på Dear Friends & Shout, i ett pressmeddelande.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Dear Friends Shout

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.