Statoil lämnar IUM för Starcom

Statoil byter mediebyrå till Starcom. Därmed tappar IUM uppdraget.

Det är sajten Kampanje som rapporterar att Statoil väljer Starcom som ny mediebyrå.

Uppdraget gäller för bland annat de svenska, polska och ryska marknaderna.

Sedan 2006 har Statoil samarbetat med IUM, som nu alltså förlorar uppdraget.

– Vi är absolut nöjda med de jobb som IUM har gjort för oss och de var en stark kandidat i upphandlingen, men till slut valde vi Starcom därför att vi känner att de passar oss bättre, säger Ingrid Amundsen, marknadsdirektör på Statoil Fuel & Retail, till Kampanje.

Statoils reklambyrå är McCann, men då bolaget även upphandlar reklambyrå riskerar även McCann att tappa sitt uppdrag.

Dante Thomsen

Publicerad 2014-02-26 11.39Uppdaterad 2015-12-06 12.46

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: