Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Statoil lämnar IUM för Starcom

Statoil byter mediebyrå till Starcom. Därmed tappar IUM uppdraget.

Dante Thomsen


Publicerad: 26 Februari 2014, 11:39
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:46

Ämnen i artikeln:

IUMStarcom

Det är sajten Kampanje som rapporterar att Statoil väljer Starcom som ny mediebyrå.

Uppdraget gäller för bland annat de svenska, polska och ryska marknaderna.

Sedan 2006 har Statoil samarbetat med IUM, som nu alltså förlorar uppdraget.

– Vi är absolut nöjda med de jobb som IUM har gjort för oss och de var en stark kandidat i upphandlingen, men till slut valde vi Starcom därför att vi känner att de passar oss bättre, säger Ingrid Amundsen, marknadsdirektör på Statoil Fuel & Retail, till Kampanje.

Statoils reklambyrå är McCann, men då bolaget även upphandlar reklambyrå riskerar även McCann att tappa sitt uppdrag.

Ämnen i artikeln:

IUMStarcom

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.