Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag27.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

"State of Mind" är temat för Berghs slututställning

Publicerad: 18 April 2018, 13:08
Uppdaterad: 18 April 2018, 13:08

Stundetbyrån 2018: Översta raden fr vänster: Molly Nordgren, Camilla Wemmenlöv, Carina Ortiz, Emelie Svensson, Frida Ohlander Danielsson Nedersta raden fr vänster: Josefin Fridlund, Tom Hallgren, Hanna Adelstål, Clara Axner, Josefin Günther.

Studentbyrån presenterar temat för årets slututställning på Berghs. "'State of Mind' som koncept känns nytänkande och högaktuellt i dagens samhälle", säger Disa Hein som pluggar Communication Design,


Ämnen i artikeln:

Berghs School of Communication

Sedan början av februari i år har Studentbyrån jobbat med att ta fram årets koncept för Berghs Grad Show.

Konceptet för året är "State of Mind" i vilket Studentbyrån försöker sätta fingret på vad det är som händer i stunden när vi ändrar åsikt och fattar beslut. Detta genom att undersöka de bakomliggande faktorer som driver förändring.

Genom konceptet vill Studentbyrån utmana besökarna att lämna huset med en annan tanke än den de kom dit med.

– "State of Mind" som koncept känns nytänkande och högaktuellt i dagens samhälle. Med den förändringen vi ser i dels det politiska klimatet och utvecklingen av kommunikation så är detta något som jag ser att vi behöver ta ställning till, säger Disa Hein som pluggar Communication Design, i ett pressmeddelande.

Utställningen kommer innehålla alla studenters examensarbeten utöver de case som en av Studentbyrån tillsatt jury kommer välja ut. Juryn består av personer med stor erfarenhet av kommunikation och vilka årets medlemmar är kommer presenteras inom kort. Nytt för i år är att konceptets hemsida även agerar portfolio för avgångsstudenterna.

I år ligger ökat fokus dels på avgångsstudenterna, dels på att kunna besöka utställningen digitalt.

Berghs Grad Show hålls i år den 25 och 26 maj.

2018 års Studentbyrå består av:

Camilla Wemmenlöv, digital kreatör

Carina Ortiz, digital kreatör

Clara Axner, strateg

Emelie Svensson, grafisk formgivare

Frida Ohlander Danielsson, PR och projektledare Hanna Adelstål, copywriter

Josefin Fridlund, AD

Josefin Günther, PR

Molly Nordgren, strateg

Tom Hallgren, grafisk formgivare

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.