Gå direkt till textinnehållet

Starkt år för Oh My

Starkt 2017 gör fullservicebyrån Oh My som startades 2011 av Niclas Wikström, Christian Albinsson och Markus Tiburzi. Foto: Oh My.

Norge-expansionen och satsningen på digital distribution gav frukt: "Vi hoppas komma över 90 miljoner i omsättning i år", säger medgrundaren Christian Albinsson.

Fullservicebyrån Oh My har närmare 90 personer anställda på sina kontor i Sverige och Norge, och delägs sedan två år av Bonnier.

Byråns omsättningen för 2017 landade på 73 miljoner jämfört med 58 miljoner året innan. Tillväxten har framförallt drivits på av Oh My:s satsning på digital distribution samt Norge-etableringen, där tre medarbetare har rekryterats hittills. Kontoret i Oslo invigdes så sent som för en månad sedan.

– Det har varit en kanonsatsning hittills. Vi hade norska kunder sedan tidigare och rekryteringen av byråchefen Aisha Furuberg i Oslo har visat sig vara fem plus. Det finns egentligen bara ett aber: de norska medarbetarna förstår inte min kompanjons breda halländska, kommenterar Niclas Wikström som är byråns vd.

– Vi hoppas komma över 90 miljoner i omsättning i år och där är Norge en viktig del i att nå den målsättningen. Vi kommer att knoppa av satsningen på digital distribution i dotterbolaget Trickle för ökat fokus på det erbjudandet. Därmed får Trickle-grundaren Ludvig Olsson fritt blås, konstaterar Christian Albinsson, medgrundare av Oh My. 

2017 gjorde bolaget, som grundades 2011, ett resultat på cirka 2,5 miljoner svenska kronor.

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

Publicerad 2018-07-16 10.59Uppdaterad 2018-07-16 11.15

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: