Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Starkt år för Deasign

Publicerad: 9 September 2011, 08:45
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:59

Nya kunder in och kraftigt ökad omsättning är resultatet av den digitala fullservicebryån Deasigns brutna räkenskapsår för 2010/2011.


Ämnen i artikeln:

Deasign

Deasign stänger böckerna först om en vecka men redan nu kan koncernchef Axel Bendrik konstatera att byrån har ett bra år bakom sig.

 – Omsättningen har ökat ordentligt jämfört med förra räkenskapsåret medan vinsten ligger kvar på ungefär samma nivå, säger han till dagensmedia.se.

Under året har Deasign tagit fått in sex nya kunder, samtidigt som de lyckats behålla alla sina befintliga kunder. Bara under hösten har Tallink/Silja Line, Media Markt, SF Anytime och Natur & Kultur kommit in.

– Vi har valt våra pitcher med omsorg, vilket har gjort att vi kunnat lägga mer engagemang i dem vi ställt upp i. Det har betalat sig bra, säger Anna Rosang, strateg och pitchansvarig på Deasign.

För att klara det ökade kundtrycket har Deasign rekryterat friskt från konkurrenterna.  Nya på byrån är:

Projektledaren Sofia Sterner som senast kommer från CP+B Europe, ad:n Jens Eriksson som plockas från Great Works, från Getupdated Internet Marketing kommer produktionsledaren Jon Eriksson.

– Det är väldigt hård konkurrens om talangerna i branschen just nu och vi är väldigt glada över våra nya rutinerade kollegor. Nu känner vi att vi är kompletta och kommer ligga lågt med fortsatta rekryteringar, säger Anna Rosang.

Axel Bendrik:

– Vi växte kraftigt under förra året och startade bland annat upp i Ryssland, så vi tar det lite lugnare framöver och ser till att få ihop det vi redan har på ett bra sätt.

Henrik Widell


Ämnen i artikeln:

Deasign

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev