Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Starkt 2010 för Forsman & Bodenfors

Publicerad: 9 Mars 2011, 16:26
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:17

Reklambyrån Forsman & Bodenfors ökade byråintäkten med över 20 miljoner kronor under 2010.


Ämnen i artikeln:

F BForsman Bodenfors

Forsman & Bodenfors var under 2010 den byrå som fick flest reklampriser i Sverige. Nu berättar byråns vd Erik Sollenberg att det även gick väldigt bra ekonomiskt.

Enligt preliminära siffror landade byråintäkten för 2010 på 164,7 miljoner kronor – en ökning med omkring 15 procent från året innan, då motsvarande siffra låg på 143,5 miljoner kronor.

– Vi ser fram emot ett bra 2011, men det är för tidigt att komma med några prognoser, säger Erik Sollenberg till dagensmedia.se.

Även 2009 var ett starkt år för F&B, som delade ut omkring 20 miljoner kronor till ägarna.

Stephan Drenzel

Ämnen i artikeln:

F BForsman Bodenfors

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.