Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Stark avslutning på 2012 för Daytona

Under 2012 ökade den digitala byrån Daytona sin omsättningen med 20 procent. Byråintäkten landade på 30 miljoner kronor.

Helen Preutz


Publicerad: 21 Februari 2013, 08:50
Uppdaterad: 06 December 2015, 13:55

Ämnen i artikeln:

CoopDaytonaTV4

"Tillväxten sker ungefär enligt plan. Allt fler företag behöver utveckla kärnan i sin affär genom digital innovation. Och de har förstått att det är avgörande att ha en strategi som bottnar i användarnas behov", skriver vd:n Martin Ragnevad i ett pressmeddelande.

Omsättningen för 2012, vilket i Daytonas fall den samma som byråintäkten, landade på cirka 30 miljoner kronor. Detta är en ökning med 20 procent gentemot 2011, då omsättningen var 25 miljoner kronor.

Röreselresultatet för 2012 blev cirka 7 miljoner kronor.

Bland Daytonas uppdragsgivare under 2011 räknas bland annat Coop, Tv4, Expressen, Filmnet och Naturvårdsverket.

"Planen inför 2013 är att fortsätta växa, framförallt inom produktutveckling. Just nu har vi fler uppdrag av R&D-karaktär än någonsin och de kräver stor innovationsförmåga och ett starkt strategiskt fokus", meddelar Martin Ragnevad.

Ämnen i artikeln:

CoopDaytonaTV4

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.