Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Starcomchefen Patrik Meder till Airtime Sales

Patrik Meder ska stärka upp MTG och Discoverys gemensamma säljbolag Airtime Sales.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se


Publicerad: 23 Juni 2016, 07:20
Uppdaterad: 23 Juni 2016, 07:26

Ämnen i artikeln:

MTGDiscoveryStarcom

Starcoms broadcast-chef Patrik Meder går till Airtime Sales som Head of Inventory & Revenue Management med start efter sommaren.

I sin nya roll kommer han att ansvara för analys, produktutveckling och säljstyrning, och ingå i Airtimes säljledning. Där kommer han att rapportera direkt till försäljningsdirektör Björn Aronsson.

– Med Patriks breda erfarenhet från både mediesidan och flertalet mediebyråer stärker vi upp hela vårt administrativa ben och får in en kreativ person som är van vid att tänka nytt. Det kommer säkra fler och mer lönsamma affärer för oss och våra kunder, säger Thomas Falkenberg, vd på Airtime Sales, i ett pressmeddelande.

Airtime inledde sin verksamhet i februari i år och är ett gemensamt bolag för försäljning av regionalt annonsutrymme i kanalerna TV3 och Kanal 5.

Sedan starten har bolaget stärkt upp sin organisation med flertalet andra rekryteringar:

Fanny Telander, närmast från Talentum, blir ny marknadsanalytiker.

Maria Bergagård från TV4 blir ny Key Account Manager i Östergötland.

Ann-Sofie Persson från MTG Radio blir ny Key Account Manager i Skaraborg och Värmland.

Magnus Frennmark, närmast från Live it och tidigare digitalspecialist på MTG, blir ny Key Account Manager i Stockholm.

Anna Pull från Marknadsföreningen i Göteborg blir ny Key Account Manager i Göteborg.

Ämnen i artikeln:

MTGDiscoveryStarcom

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.